نباید ها را جدی بگیرید

قاصدک زندگی

این نباید‌ها را جدی بگیرید

بسیاری از مسایل و مشکلاتی که باعث طلاق و یا جدایی عاطفی زن وشوهرها می‌شوند از روی عمد و باهدف برهم زدن رابطه نیست .

برای تقویت ا.ستحکام خانواده توجه به این نکات ضروری است:

. خیانت نه تنها باعث بی اعتمادی “بدبینی وسلب آسایش و آرامش افراد  می شود بلکه رابطه مشترک زوجین را عمیقاتخریب  می‌کند.ـ این آتشی است که باید در نطفه خاموشش کرد.

ـ هرنوع تحقیر و تمسخر و انتقاد به توانایی‌های زن یا مرد فرقی نمی کند جز خشونت‌های کلامی است. شاید شما به همسرتان فحش ندهید اما همین که او را تحقیر به نوعی خشونت ونارحتی درپی دارد اگر مدام به دلایل مختلف طرف مقابل را مورد  انتقاد و سرزنش قراردهیددر حالیکه خودتان را بی نقص می‌دانید باید منتظر روزی باشید که همسرتان در مقابل شما بایستد و به رفتارتان واکنشی جدی نشان بدهد.

خشم خود را پنهان نکنید

وقتی دلخوری یا ناراحتی ای پیش می‌آید. شما باید به همسرتان نشان بدهید که رفتارش شما را ناراحت کرده است و عصبانی هستید. تا زمانی که خشم یا عصبانیتتان را مطرح نکنید چگونه می توانید امیدی برای حل سوتفاهم و عذرخواهی داشته باشید. با این حال شما باید مرز باریکی که بین ابراز خشم و خشونت وجود دارد را جدی گرفته و حواستان باشد که خشونت با ناراحت بودن فرق دارد!

زوج‌های موفق هریک نقش و وظایف خود را می‌شناسند.اگر نمی‌خواهید یا نمی‌توانید وظیفه‌ای را بپذیرید آن را دوستانه با همسرتان مطرح کنید.

قدر  یکدیگر را بدانید

جایگاه همسرتان را در زندگی  مشترک زناشویی درک کنید .هر روز بیندیشید چگونه می توانیدتعقیرات مثبت وسازنده در جهت افزایش صمیمت و همدلی بیشتر با همسر خود داشته باشید.

وقتی یک بحث یا یک مشکل پیش می‌آید به دنبال برنده و بازنده نباشید. همین که این بازی را شروع کنید، همسرتان را در مقابل خودتان قرار خواهید داد و به جای حل مسئله هر کدام از شما به پیروزی‌های بیشتر فکر می‌کند.

اخلاق خوش سرایت کننده است، همان گونه که اخلاق بد سرایت می کند. اگر با لبخند و نشاط با همسرتان روبه رو شوید، آثار خوبی بر جای می گذارد که کمترین آن، تعادل روحی و روانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *